Aja Were

Nasi Wong-Wongan

Nasi Wong-Wongan adalah segehan berbentuk seperti badan manusia yang berfungsi menyetop agar bhutakala yang hendak menyakiti pemilik rumah tidak masuk.
Misalnya dihaturkan pada lebuh saat-saat terjadi mara bahaya, sasih kanem dll.
Dalam mithologi Bali seperti yang diceritakan Taksu Art, pada saat Sasih Kanem, mara bahaya datang ke jagat Bali. 
Diceritakan Bhutakala akan memangsa manusia. Maka di sana akan terjadi dialog orang yang akan dimangsa itu bisa digantikan dengan nasi wong- wongan dengan warnanya masing-masing.
Dalam kelengkapan tetandingannya, sesuai surat edaran parisada
Setiap rumah menghaturkan banten pejati dilengkapi bungkak nyuh gadang atau bungkak nyuh gading.
Sedangkan di lebuh pekarangan menghaturkan nasi wong-wongan, ulam bawang jahe dan uyah, beralaskan muncuk daun pisang dengan ketentuan, 
      • Bagian kepala nasi wong-wongan berwarna putih,
      • Tangan kanan warna merah,
      • Tangan kiri warna kuning,
      • Badan manca warna
      • dan Kaki warna hitam.
“Nasi wong-wongan itu dihaturkan di lebuh angkul-angkul, sedangkan di kemulan taksu menghaturkan pejati. 
Di lebuh fungsinya menyetop agar bhutakala yang hendak menyakiti pemilik rumah tidak masuk dan kita berlindung kepada Betara Hyang Guru dengan sarana pejati tersebut. 
Hyang Guru simbol Siwa, Siwa suami dari Bhatari Durga. Sedangkan bhutakala yang hendak memangsa itu adalah anak buah / rencangan dari Siwa.
Untuk Pejati yang dihaturkan di pemerajan atau di Bhatara Hyang Guru mantranya. 
“Ong Pakulun Ratu Bhetara Hyang Guru (Kamulan) tiyang .....(nama yang nganteb) ngaturang canang sebit sari, minakadi ajengan lan kejangkepin dening canang sari, pinake bhakti tiyang lan keluarga.
Kebakaran antuk manah suci nirmala, tiyang lan keluarga nunas kerahayuan lan kerahajengan tur luput saking trimala pancamala lan dasamala rawuhing kaberebehan jagat sekadi mangkin minàkadi pandemi Covid-19 virus korona lan kacuntakan sane tyosan. 
Akidik aturang manusañta nanging akeh pinunasnia, astungkara pakulun micayang manut ring pinunas lan pengaptin tiyang lan keluarga sami. Antuk paswecan pakulun, tiyang lan keluarga ngaturang suksma ning manah. 
Om Sidhir Astu Tad Asthu Nama Swaha.
Om Tryam Bhakam Ya Jamahe, Sugandhim Pasti Wardhana, Urwarrukham Siwa Bandanat, Mriryor Muksya Mammritham.
Om Sarwa Lara Wighna, Sarwa Klesa, Sarwa Rogha Winasa Ya Namah Swaha
Om Anugrah Manohara, Dewadhatta nugraha, Arcanam sarwa pujanam, Namo namah nugrahakham.
Om Dewa Dewi maha siddhi, Yadnya Nirmala, Atmakham Laksmi, Siddhisca Dirgahayu, Nirwighna suka wredischa.
Om Ksama Swamam Maha Dewa Sampurna Ya Nama Swaha.
Sedangkan mantra untuk di lebuh, yaitu menghaturkan wong-wongan sebagai berikut :
Ih... Ta kite Sang Bhuta Kala (di Lebuh) manusañta angaturaken badi wong -wongan pinaka larapan bhakti manusañta. Enak ta kite amuktyaken, asing kurang asing luput haywa ta kite silik-ugik, uwuhin manusañta kerahayuan kedirgayusan. Abih manusañta lemah peteng selid sanje ring darat ring toyo ring udara. Ebek danuh ebek segara bhaktanmu. Dohakena manusañta saking kaberebehan jagat sekadi mangkin. Pomo pomo pomo (sambil ayabang lan metaluh arak-tuak-berem).
Utawi Mantra sane sederhana:
Iki sang kala bucari
Sang kala bala lan sang kala raja ..
Kita tan wenang nadah i manusa
Iki tetadahan nia
Pasegehan wong wongan
Usan mangan usan minum kita budal ke genah soang soang tan patut kita ngrubeda ring mercapada...
Poma poma poma..
Nb: Dados mantra sesontengan, untengnyane nunas RAHAYU

Bagi yg meyakini silahkan lakukan ritual sesuai dgn keyakinan yg tulus...bagi sane ten yakin sampunan meboye.

INGAT TUHAN MENCIPTAKAN, TUHAN JUGA AKAN MELEBURNYA
Semoga sami rahayu, jagat Bali, Indonesia lan Dunia
Imanusa wantah berusaha ida sane matutang
Om santih santih santih Om
Tyg wantah ingin berbagi kirang langkung tityang nunas ageng sinampura ping banget.
***